2011. február 19.

Herbatea magas lázzal járó influenzára


Hozzávalók:
3 rész* zöld tea,
3 rész fehérfűzfakéreg,
2 rész hársfavirágzat,
1 rész édeskömény,
1 rész kakukkfű,
1 rész kamilla,
1/2 rész macskagyökér.
+ citrom leve, fehérbor, méz (hársméz)

* 1 rész = lehet 1 teáskanál is, vagy 1 evőkanál is.


(Kép: CaffeeCup)

A teakeverékből 1 teáskanállal adjunk 3 dl vízhez. A keverékhez a fűzfakérget és az édesköménymagot ne adjuk hozzá csak mérjük ki.
Egyszerre lefőztem 2 litert. A 2 literhez adtam 1 citrom kifacsart levét és 2 dl fehérbort is. Hársmézzel ízesítettem.
A fűzfakérget és az édesköményt nem forráztam, hanem külön készítettem főzetet belőle. Főzet: forrásban lévő vízbe szórjuk a kérget és édesköményt, lefedve főzzük 5-8 percig, majd elzárjuk a gázt alatta. Még hagyjuk 20 percig fedő alatt, majd leszűrjük.
A többi hozzávalóból forrázatot készítettem, vagyis felforral vízzel leforráztam. Fedő alatt hagytam 10 percig, majd leszűrtem. Végül a leszűrt forrázatot és főzetet összevegyítettem. Aztán jött bele a citromlé, fehérbor és méz.

Figyelem: a fűzfakéreg természetes szalicilt tartalmaz. Aki érzékeny rá, ne fogyassza ezt a teát. Szalicil van például az Aszpirinben is.

Nincsenek megjegyzések: