2011. január 20.

Pokol és menny





- Ketut, járt már a pokolban?
  Elmosolyodott. Hát persze, hogy járt már ott.
- Milyen a pokol?
- Ugyanolyan, mint a mennyország - felelte.
  Látta rajtam a megrökönyödést, mert hozzáfűzte: - Liss, a világegyetem egy kör.
  Nem voltam biztos benne, hogy értem.
  Azt mondta: - Fel, le - mindkettő hasonló.
  Eszembe jutott az ősi keresztény mondás: "Miképpen a mennyben, azonképpen itt a földön". - Akkor hogyan tudunk különbséget tenni a mennyország és a pokol között? - kérdeztem.
- Attól függ, hogyan utazol. A mennybe felfelé mész, hét boldog helyen át. A pokol - oda lefelé mész, hét szomorú helyen keresztül. Ezért jobb, ha felfelé mész, Liss - nevetett.
- Úgy érti, az ember jobban teszi, ha azzal tölti életét, hogy felfelé halad, a boldog helyeken keresztül, mivel a menny és a pokol - a végállomás - ugyanaz?
- Ugyanaz-ugyanaz. A végén ugyanaz, tehát jobb, ha az utazás során boldog az ember.
- Szóval, ha a mennyország szeretet, akkor a pokol...
- Szintén szeretet - világosított fel.
  Ezen elgondolkodtam egy darabig, ahogy próbáltam összeadni a dolgokat.
  Ketut megint elnevette magát, és kedveskedve rácsapott a térdemre. - A fiatalok olyan nehezen értik ezt meg!

(Elizabeth Gilbert: Ízek, imák, szerelmek)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az egyik kedvenc könyvem.:) Egy időben mindenkinek ezt ajándékoztam és nem értettem, hogy miért csak az olaszországi rész tetszik nekik.

A gasztroblogodat régóta olvasom (bár kommentelni nem nagyon szoktam), ezt a blogot csak most vettem észre. Most tetted fel a gasztroblogra ennek a képét vagy csak én nem vettem észre?

Jövök majd ide is rendszeresen.:)

Lívia

duende írta...

Nekem is. :) Az olaszországos részt kivéve. :))

A többi nagyon jó.

Már régebbóta fenn van. :)