2008. december 11.

25. Red Chestnut / Vörösvirágú vadgesztenye: az Önállósodás virága


A SZIMBIÓZISTÓL... AZ ÖNÁLLÓSODÁSIG


„Azok számára, akik rettenetesen féltenek másokat. Önmagukért gyakran nem is aggódnak, szeretteik miatt viszont sokat szenvednek, gyakran attól tartanak, hogy valamilyen szerencsétlenség történhet velük."
(Edward Bach: A tizenkét gyógyító)

Jellemzők:
  • másokért való aggódás
  • beteges aggodalmaskodás
  • túlzott együttérzés
  • (mint a bohócvirág, csak nem magamra irányul hanem másokra)
  • gyenge "én" erő
Kulcsszimptómák:

Túlzott féltés és aggodalmaskodás másokért, túl erős belső kötődés.

Reakciók blokkolt állapotban:
  • Túl erős belső kötődés másokhoz.
  • Túlságosan aggódik mások biztonságáért, önmagát azonban nem félti.
  • Minden energiája elfolyik mások irányában.
  • Úgy éli meg valaki más életét, mintha a sajátja lenne.
  • Jobban ismeri más érzéseit, mint a sajátjait.
  • Ha késik, akire vár, rögtön azt hiszi valami baj érte az illetőt.
  • Egy bizonyos emertől sohasem tudott elszakadni.
  • gyremekeit, családtagjait folyton túlzott óvatosságra inti.
  • Örökös aggodalmaskodásával mások terhére van.

Megerősítések:

"Önmagam vagyok."
"Önmagam maradok."
"Én én vagyok - te pedig te."
"Önálló vagyok."
"Független vagyok."

Nincsenek megjegyzések: