- Helyettesíthető az imádság a meditációval?
- Nem.
Megemlíteném itt a fénynélküliséget, mert én úgy tapasztalom, hogy a hormontermelésünk a hitünktől is függ. Tehát attól, hogy mennyit imádkozunk, mennyit vagyunk módosult tudatállapotban. Az idegrendszer, a hormonrendszer, az érrendszer és az immunrendszer egy rendszer, molekuláris hidakkal összekötve. S ha nem imádkozol, akkor belül nincs fény, és könnyen borul a rendszer.
Megemlíteném itt a fénynélküliséget, mert én úgy tapasztalom, hogy a hormontermelésünk a hitünktől is függ. Tehát attól, hogy mennyit imádkozunk, mennyit vagyunk módosult tudatállapotban. Az idegrendszer, a hormonrendszer, az érrendszer és az immunrendszer egy rendszer, molekuláris hidakkal összekötve. S ha nem imádkozol, akkor belül nincs fény, és könnyen borul a rendszer.
(Bernád Ilona)
✫ 💀 ✫
A halál szokásai néphagyományunkban. A megboldogulás lelki, szellemi oldalról és párhuzamai a születéssel
címmel tartok előadást, amelyre Hendrey Tibor kért fel (Tibetet Segítő Társaság)
időpont: 2017. október 29. vasárnap 16 óra
helyszín: Sambhala Tibet Központ, Budapest I. Attila út 123. 11.cs.
Várunk szeretettel a szervezőkkel együtt,
kérlek értesítsétek családtagjaitokat, barátaitokat is,
köszönöm,
Isten áldjon!
Ilona
(kapcsolódik: A második kapu)
címmel tartok előadást, amelyre Hendrey Tibor kért fel (Tibetet Segítő Társaság)
időpont: 2017. október 29. vasárnap 16 óra
helyszín: Sambhala Tibet Központ, Budapest I. Attila út 123. 11.cs.
Várunk szeretettel a szervezőkkel együtt,
kérlek értesítsétek családtagjaitokat, barátaitokat is,
köszönöm,
Isten áldjon!
Ilona
(kapcsolódik: A második kapu)
A hit szó mai alakjában alapvető félreértésre ad alkalmat, s ez
századokig visszamenően az egész vallást fenekéig felkavarta. A hit nem
intellektuális vagy érzelmi vagy bármilyen emberi szellemi vagy lelki
tevékenység: hanem természetfölötti tapasztalat és emberfölötti
érzékenység. "A hit nem áll szemben a tudással, szól Saint-Martin, a hit
mágikus aktus, nem tudás." A hit természetfölötti hangoltság és
érzékenység és nyíltság és képesség arra, hogy az ember az anyagi
természeten túl fekvő világokban tájékozódjék. S ezért a görög pisztiszt
a hit szó nemhogy rosszul, de egyáltalában nem fejezi ki. Pál
apostolnak tanítása a hitről, amely üdvözít, a természetfölötti
hangoltságra vonatkozik, nem a vak elhivésre.
A hit az a magasabb tapasztalat, amely az embert a metanoiára, a nagy megfordulásra, a metathesziszre,
a nagy átlépésre alkalmassá teszi. Ezért mondja Saint-Martin a hitet
mágiának. A hívőben rejtett, mély, de döntő eltolódás következik, mert
"az embernek, aki útját Isten felé vette, a fizikai sejtekig menően
tökéletesen meg kell változnia".
(Hamvas Béla: Scientia Sacra)
Kapcsolódó bejegyzések:
Fénylátomások
Lényünk legértékesebb része
A guadalupei szűz
Bűvös hetes (a nő beavatási útja)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése